SAPE COPY PASTE , AKU TEPEK PALE DIA !
choose one of the tabs at down to know the rest of my life , ty :)

Monday, August 22, 2011

Cerita sedih

ali , abu dan mamat merupakan sahabat baik . mereka tinggal di sebuah apartment yang tingginya 60 tingkat dan rumah mereka pula berada di tingkat 60 . pada suatu haru lif di rumah mereka rosak .

Ali : aku rasa kita kena naik tangga la .
Abu : aah , ntah bila kita nak tunggu lif ni smpai dia ok balik .lgpun kte bole bercerita masa naik nanti .
Mamat : okay lah tp masa kita dalam pejalanan naik nanti , kita tak boleh cte yg kelakar
             sebab nanti kita gelak mesti lagi penat . kita cerita cerita yang sedih je . setuju ?

mereke semua pun bersetuju dan mulakan perjalanan mereka dengan menaiki tangga hingga ke tingkat 60 , dimana rumah mereka terletak . sewaktu sedang menaiki tangga , Abu memulakan ceritanya .

Abu : sewaktu aku kecik lagi bapa aku sedah meninggal dunia . hidup aku susah .
          ibu aku bersusah-payah bekerja utk mncari duit utk kami sekeluarga makan .

sewaktu Abu sedang leka bercerita , tanpa sedar mereka sudah sampai ke tingkat 20 . ada kalanya mereka berhenti bukan kerana letih tetapi hanya ingin mengesat air mata . diikuti oleh Ali .

Ali : aku lagi sedih , sejak aku kecil lagi ibu bapa aku sudah meninggal . aku ada 4 adik beradik . abg aku berumur 16 tahun lagi sudah tidak bersekolah dan perlu mncari wang utk mnyara kami sekeluarga .

tanpa sedar , mereka sudah sampai di tingkat 56 , tiba Mamat utk bercerita .

Ali : Mamat , kau takde cerita sedih ke ?
Mamat : ada je .
Abu : cerita lah . boleh kita kongsi lagipun lg 4 tingkat je ni .
Mamat : harini la hari sedih dan hari bersejarah aku .
Abu : kenapa ?
Mamat : kunci rumah kita tertinggal dalam kereta .

mereka pun serentak menangis bersama-sama .